Alive: Monsters of Rock 1988: IRON MAIDEN – Původní reportáž Melody Merkuru

20. června 2018 vystoupila v Praze opět britská kapela Iron Maiden. Živoucí legenda Heavy Metalu. Dle svědků předvedli strhující bezchybnou show a znovu ukázali, kdo je králem tohoto žánru.

V roce 1988 vládla v naší zemi tuhá komunistická totalita, žádné takové kapely do České republiky nejezdily. Přesto Melody Merkur přinesl už tehdy reportáž očitého svědka z koncertu Iron Maiden z Budapešti, kde se konal festival Monsters od Rock. Přinášíme další originální text Richarda Šimůnka ze září roku 1988 napsaný na psacím stroji Royal už tehdy starém přes 80 let. Článek obsahuje informace, kterým dnešní člověk, pokud nezažil tu dobu, nemusí rozumět. Např. odkazy na přestavbu, nové myšlení… Z článku také pochopíte, že např. PET láhve byly věcí dosud neznámou. Reportáž je svědkem doby, který nejlépe dokumentuje, jaký „blahobyt“ v naší zemi panoval, je malou sondou do roku 1988, jak se obyvatelé České republiky měli za vlády komunistické strany. Buďte k textu, prosím, shovívaví. Jestli jste si někdy zkusili psát na mechanickém psacím stroji, víte, že napsaný text nezměníte, jednou napsanou větu, slovo, ani písmeno už nesmažete, nenahradíte. Tady je elektronická kopie rukopisu redaktora tehdejšího Melody Merkuru starého přesně 30 let. Nezměnili jsme ani jedinou větu. Šířka textu je dána tehdejší velikostí papírové podoby samizdatového Melody Merkuru:

Záznam z tohoto budapešťského koncertu Iron Maiden pravděpodobně žádný neexistuje, ale pro představu jsem chtěl nabídnout ukázku z koncertu Iron Maiden z Birminghamu ze stejného roku, tedy 1988. Jevištní dekorace i uvedená titulní skladba alba Seven Son of the Seven Son jsou totožné, jako v Budapešti. Bohužel, Youtube zase většinu videí pro naši zemi blokuje. Tak přikládám aspoň video z koncertu v Hollywoodu z roku 1988. Omluvte, prosím, kvalitu záznamu, je strý 30 let.

Richard Šimůnek

Buďte první kdo přidá komentář